XiaoIce – система, здатна підтримувати осмислену бесіду

В даний час все більш широкoго поширення набувають різні програми-помічники і програми, звані чатбот, в основі яких лежать принципи штучного інтелекту. З деякими функціями такі програми справляються чудово, але, в більшості випадків, вони недостатньо “розумні” для того, щоб  досить довго підтримувати осмислену бесіду з людиною. Однак, не так давно система штучного інтелекту XiaoIce, розроблена компанією Microsoft, отримала цілий ряд нових можливостей. Зараз в цій системі використано відразу кілька різних принципів сприйняття інформації, завдяки чому вона цілком може обдурити людину, яка буде не в змозі визначити те, що вона розмовляє з комп’ютером, а не з іншою людиною.

“Повний дуплекс” – це термін з області телекомунікацій, що описує процес обміну інформацією, при якому інформація здатна передаватися в двох напрямках одночасно. Це дуже схоже на двох людей, які говорять в один і той же момент. Всі сучасні чатботи використовують тільки половину від повного дуплексу, так званий полудуплекс, коли інформація передається спочатку в одному напрямку, від людини до програми, а потім у зворотному напрямку, коли програма дає свою відповідь.

Відмінною рисою системи XiaoIce є те, що вона здатна спілкуватися з людиною в режимі повного дуплексу, що має сенс в деяких ситуаціях. Це означає, що система здатна швидко і з досить високою ймовірністю передбачити те, що скаже його співрозмовник, чи продовжить він свою думку чи, можливо завершить своє висловлювання. Завдяки цьому, система XiaoIce здатна дати відповідь моментально, а не змушувати людину чекати, поки комп’ютер “переварює” сказане і виконує пошук по базам даних в пошуках відповіді.

Штучний інтелект XiaoIce робить цю систему на порядок розумнішою від існуючих чатботів. Вона позбавлена головного недоліку – повторення через деякий час одних і тих же відповідей, що робить процес спілкування з чатбот нецікавим і виснажливим для людини вже через нетривалий час.

Крім усього вищесказаного, система XiaoIce вже отримала кілька нових здібностей, за допомогою яких вона з більшою точністю наслідує поведінку живої людини. До цих здібностей відноситься здатність до зміни теми розмови, завершення розмови і повернення до початкової теми. Зараз інженери і програмісти компанії Microsoft працюють над інтеграцією всіх перевірених нововведень в чатбот Zo, орієнтованого на спілкування з американськими громадянами, і чатбот Rinna, орієнтованого на Японію.

У світлі всього вищесказаного деякі з наших читачів чекатимуть, що система-помічник Cortana в найближчому часі стане більш балакучою і розумною. Поспішаємо вас розчарувати, що всі перераховані вище нові технології штучного інтелекту ще не скоро будуть готові до комерційного використання. Проте, момент, коли щось подібне з’явиться на наших смартфонах і комп’ютерах рано чи пізно, але неминуче настане.